Hrvatsko središte baroka, pitoreksni Varaždin bio je tri dana u znaku zaštite prirode i lovstva, grad koji se učas pretvorio u hrvatsku lovačku metropolu.
Za razliku od drugih godišta Varaždin je u sportskoj Areni privukao mnoštvo svjetski priznatih i poznatih proizvođača lovačke opreme i streljiva, što je , čini se, ipak najviše zanimalo najveći broj lovaca i lovinja.Pored svega toga , na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu lova, prirode, ribolova i lovnog turizma svoja postignuća i buduće projekte predstavili su proizvođači proizvoda od divljači, da bi zainteresiranima berači i ljubiteljima gljiva pokazali sve vrste gljiva, edukativno i na način da znaju raspoznati jestiv gljive i one koje čovjeku mogu izazvati pogibelj.
Kao i obično, jedna hit predstava privukla je pozornost najšireg kruga lovaca “od formata“. Zasigurno, to je bilo kad je zagrebački Lovac, oružarska kuća sa stoljetnim iskustvom na čelu sa Ivom Kubašekom i suradnicima – predstavila najnoviji Mauser, njemačku repetirku 98 Bolt Action Standard Diplomat u kalibru 8 X 57 JS „tešku“, doduše 3, 65 kg,ali ,pored toga „tešku „ i – respektabilnih 13.255 eura !
U lovnoj varijanti, karabin je postao popularan ranijih godina, u izmjenjenom kalibru , najprije u lovu na „sedam veličanstvenih“, što znači u safari lovu krupne afričke divljači gdje je potvrdio iznadprosječne rezultate !
Organizator ovoga prestižnog europskog sajma, tvrtka Vall 42 pod budnim okom direktorice Maje Šimenc i njenih vrlih suradnika, doista je uspjela okupiti lovačku elitu u ovom dijelu Europe. Tu se prije svega, misli, na Bugare, koji su se ovoga puta predstavili u punom sjaju , pogotovu što su mnogi domaći kupci prihvatili bugarske lovne proizvode kao veoma solidne , i po kvaliteti i po cijeni.
Ukusno poredani i „išarani“ paviljoni – pun su marketinški podvig za lovnim novitetima izgladnjele oči domaćih lovaca i ljubitelja prirode. Među ostalim, lovci su poželjeli vidjeti nešto novo,a to su pronašli u izvanredno dekoriranom paviljonu varaždinskog poduzetnika Eco -agra Stanka Kočevara, novog, gotovo pa malo poznatog proizvođača fazanske divljači, ali i delikatese od mesa fazana.
I dok je uplašeni pijevac kokodao sa postavljene platforme direktor Kočevar objašnjavao je zainteresiranim kupcima cijenu ovogodišnjeg fazana , kao i proizvode koje mogu pribaviti spravljene od mesa te divljači. Doduše, na panou Hrvatskog lovačkog saveza također su se nudili proizvodi od mesa fazana i druge divljači, ali posve potiho,rekli bi nezapaženo, jer, očito, sam drečući oglas nije bio dovoljan da privuče i zaintrigira mnogobrojnu sajamsku publiku.
No, u usponu postignuća nije im ostao „dužan „ renomirani Zelendvor, pod paskom vlasnika i direktora Zorana Košira , predstavivši lovne i ostale mogućnosti tog hrvatskog lovačkog diva , još uvijek nedostižnog u svijetu lovstva i lovnog turizma, kako onda, prije sto i više godina, tako, bogme, i danas, kada domači lovački svijet naprosto luduje za kvalitetnim fazanskim pijevcima.
Tradicija Bombellesovog lovišta još uvijek živi u srcima mnogobrojnih hrvatskih, ali i stranih lovaca !
Ostali hrvatski proizvođači i trgovci, više trgovci, nego proizvođači, jer Hrvatska nema tvornicu lovačkih pušaka , prikazali su svoj godišnji uvoz najsruvremenijeg lovačkog naoružanja. Sve godinama isto, iste puške, sačmarice i karabine, ali s različitim, višim cijenama, jednako kao i lovačko streljivo. Od toga uobičajenog standarda izdvaja se dugoreški M- 90 sa novim dizajnom punjenja streljiva , naročito za lov čeličnom sačmom.
Lovci slabijeg zdravstvenog stanja imali su jedinstvenu priliku obaviti zdravstveni pregled tako što su mogli gratis proći testove dijabetesa, izmjeriti visinu tlaka , kao i kapacitet pluća . Veoma zanimljivo i nadasve korisno, pa su mnogi iskoristili mogućnost da kroz besplatni pregled na neki način – kompenziraju cijenu sajamske ulaznice!
Sve u svemu, jako zanimljiv pristup ovogodišnjem sajmu, šarolik, za djecu i odrasle, jedinstven susret starih i mladih lovaca, lovkinja i sokolara pod jednim krovom, trodnevno središte dogovaranja i sklapanja poslova, negdje uz čašicu lovačkog pića i priču o divljači i lovu.
Očigledno, Sajam se potvrdio da čvrsto drži kormilo i prijestolje među domaćim i istim ili sličnim priredbama.
INFOCAP
81 3 minutes read